dimarts, 29 d’abril del 2014

Más listo que Calixto


Hay 70… Pues a mí 25 me da lo mismo que 70… Ah!, no. Yo, si me toca, que me toque bien… Jo, pues con 25 kilos yo me arreglo… Soñar es gratis; pero, vosotros jugáis?... Claro, sólo cuando el bote pasa o se acerca a 100 millones… Pero si con los años que tienes y lo cascao que estás no te los acabas… Que me toque y ya hablaremos. Arriba el cambrer i li serveix un altre got de vi blanc. El vidre s'ennuvola, i el dels 100 quilos protesta: oye, que ya estoy inestable… Un servicio es un servicio, afegeix el cambrer mentre riu l'ocurrència que li acaba de dir, i que pel que es veu només ell entén. Pues a mí, insisteix el que és a l'esquerra de l'inestable, si me toca no se iba a enterar ni dios, nadie!!, i s'ajusta la gorreta de joquei blanca descolorida de manera que les puntes de les orelles accentuen la seua natural tendència a fugir del cap. Escucha, escucha, déjame hablar. Deja que diga lo que yo haría. Me compraría un señor coche… ¿Un…?... Deja, escucha. Un señor coche, y una casa bien guapa con garaje. Pero seguiría viviendo donde siempre y usando el coche viejo. Y nadie se enteraría de que me había tocao. ¿Entiendes? ¿Me sigues?... No como el Papa… Qué Papa?... El nuevo… ¿Francisco?... Sí, el del ático… Qué ático?... No es el Papa… Que no es el Papa?... No, es un cardenal… De 700 metros cuadrados; guapo, eh?... Qué cardenal?... Un tal Bartolo. Tiene 80 años… Y para qué quiere un ático nuevo?... Reformado… Pues reformado, ¿con 80 años?... Es que tiene tres monjas… Joder… L'inestable apura el got de vi. Ix el cambrer. Un servicio es un servicio, i riu amb més ganes. Cada vegada li sembla més graciosa l'ocurrència. L'inestable, amb els ulls vidriosos i ennuvolats, agafa curosament el got amb els cinc dits de la mà dreta. Y por las mañanas cogería el coche viejo y me iría adonde el otro. ¿Me sigues? Y hala!, a darme un paseo con el señor coche. Corto, para que los vecinos no sospechen. Y el viejo, al garaje. ¿Me sigues? Guardao. Y luego a casa, a la de siempre, otra vez con el viejo. A ver, quién se iba a enterar de que me había tocao? I s'empassa el darrer glop de cervesa calenta mentre l'inestable prova a deixar el got buit a la tauleta com si li anés la vida en això. El de la dreta de l'inestable mou els llavis i mig somriu mentre clava la mirada en el joquei. Y entra la tercera con el turbo y sales disparao… Sembla que tota l'estona li ha estat parlant, sense escoltar-lo, del model de cotxe que deuria comprar-s'hi cas d'encertar la loteria… Y al ciclista que le den. Que yo no le he tocao, señor agente! Cómo van a saber si le he dao?... Dao, no, no, tocao. Nadie sabría que me había tocao… Pero tú sabes lo que es un bate de beisbol?... Un servicio es un servicio, torna a eixir el cambrer, que ara riu amb una rialla tan descomunal que li fa botar les llàgrimes. Es que eres más listo que Calixto, conclou l'inestable… Bueno, que Bartolo… ¿El de la flauta?... Un servicio es un servicio… I està que s'ofega.

4 comentaris:

  1. Si que en són de "listos", sí.

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sobretot, i pel que vaig sentir a la conversa, que gairebé és literal, aquells dels quals el seu regne no n'és d'aquest món. Vet aquí la cosa. Salut!

      Elimina
  2. Respostes
    1. Moltes gràcies, José Luis, però el mèrit és més bé de la meua oïda, i d'aquells impagables comensals que "raonaven" mentre jo esperava entrar a treballar. Com t'ho dic.

      Elimina